Werkwijze & Advies

Werkwijze

INTAKE:
Tijdens ons eerste intakegesprek komen je trainingsgeschiedenis, chronische/medische en blessuregeschiedenis ter sprake. Ook bekijken we welk(e) doel(en) je voor ogen hebt en hoe we het samen kunnen realiseren. Wat zijn je sterke punten en welke punten wil je graag verbeteren?

SCHEMA:
Op basis van bovengenoemde informatie stel ik een gepersonaliseerd trainingsschema op. Daarna plannen we een gesprek waarin we schema bespreken en vragen gesteld kunnen worden.

AAN DE SLAG:
Voor een goed resultaat is het belangrijk minstens 1 keer per week onder begeleiding te trainen. Wens je echter meer persoonlijke begeleiding, dan is de mogelijkheid natuurlijk aanwezig. We spreken dan samen af op vaste dagen.

FEEDBACK:
Om je vorderingen goed te volgen bied ik als extra dienst de mogelijkheid om na elke training je resultaten via internet/mobiel door te sturen. Je geeft daarin aan welke training je gedaan hebt, hoe je gevoel was tijdens en na de training en of er andere bijzonderheden zijn. Up-to-date communicatie is essentieel voor een juiste trainingsopbouw.

EVALUATIEGESPREKKEN:
Minstens 1x keer per maand plannen we samen een evaluatiegesprek in.

TRAJECT:
Begeleiding door Mijn HardloopCoach begint bij dag 1 en eindigt pas als jij je doel hebt bereikt. Tijdens deze reis komen er allerlei belangrijke tips en tricks aan bod.

 


 

Advies

  • Investeer in goede hardloopschoenen!
  • Zorg er altijd voor dat je goed opvalt in het donker. Gebruik kleding/accessoires met reflecterende lampjes en materiaal; eventueel een hesje met led-verlichting.
  • Draag ook bij onveilige omstandigheden overdag (donker, mist en regen) zichtbare hardloopkleding.
  • Bij gladde wegen (bijv. in de winter), kun je eventueel hardloopschoenen met een grovere zool aanschaffen.
  • Let in het donker zelf extra goed op het verkeer en blijf alert. Er zijn vaak fietsers die zonder licht onderweg zijn en die je niet ziet ondanks jouw maatregelen.
  • Voor je eigen veiligheid is het beter om tegen het verkeer in te lopen.
  • Breng een familielid/vriend op de hoogte van je training. Neem eventueel je gsm mee.
  • Meld medischeklachten en -bijzonderheden.
  • Maar het allebelangrijkste is plezier hebben en houden! Genieten maar!